Baju Anak Ala Lady Gaga

Ya si Diva Pop ini memang terkenal eksentrik dalam berpakaian. Baju yang ia kenakan kerap aneh-aneh dan mengejutkan. Pernah ia tampil dengan busana yang sepenuhnya dari daging mentah. Weks! Tapi bagaimana kalau dia disuruh merancang baju anak? Demikianlah isi materi talk show yang menghadirkan pelantun lagu Born This Way itu yang dipandu oleh Jimmy Kimmel.

Dalam acara talk show itu kemudian ada video yang menampilkan "kreasi" rancangan dan desain baju aWWnak ala Lady Gaga yang kemudian disebut Lady Gaga Baby Wear. Hasilnya ya semacam parodi belaka. Ada anak yang menggunakan baju dari daging, dan pakaian anak yang sepenuhnya ditutupi oleh boneka-boneka kecil Kermit si kodok hijau. Gaga sendiri memang belum mempunyai anak. Namun di penghujung acara ia sempat menggendong bayi yang menggunakan baju dengan kreasi penuh gelembung balon sambil berucap : We're born this Way!

Tapi masa sih ada orang tua yang anaknya mau pakai baju ala Lady Gaga? Masa sejak kecil anak sudah diajarkan pakai pakaian seronok (dalam kaca mata budaya Timur). Bagaimana kalau sudah besar donk?

0 comments:

Subscription (Please change this with your own)

Your html script here (ads or widget)